چاقی
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من

بیماری چاقی به عنوان یکی از معضلات جامعه بشری در عصر حاضر شناخته می شود. چاقی مفرط یکی از مشکلات متابولیک است که منجر به مرگ و میری به میزان ۵/۱ تا ۲ برابر افراد عادی می گردد. کمتر کسی است که امروزه در زندگی خود و اطرافیانش با چاقی و مشکلات آن دست به گریبان نباشد. این بلای تکنولوژیکی جدید با تغییر شیوه زندگی، کاهش فعالیت های بدنی و تغییر سلیقه ی غذایی جوامع، هر روز بیشتر رخ می نمایاند و هشدارهای موکد جوامع پزشکی نشانگر اثرات مخرب چاقی و سهم آن در مرگ های ناگهانی است. در این مقاله با شیوه های جدید جراحی برای مقابله با چاقی مفرط آشنا می شویم. امروزه چاقی به عنوان اپیدمی جهانی شناخته می شود و علی الخصوص در جوامع پیشرفته و کشورهای در حال توسعه به طور بارزی در بین تمام گروه های سنی رو به افزایش است، به طوری که این مشکل را می توان از پیامدهای پیشرفت تکنولوژی دانست




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
1396/12/27

«ویلیام برینگتون» محقق از کالج پزشکی تگزاس ای اند ام می‌گوید: «هدف من مطالعه درباره یافتن رژیم مطلوب بود. من می‌خواستم رژیم غذایی مطلوب را تا جایی که ممکن است نزدیک به رژیم‌های غذایی محبوب پیدا کنم اما واقعا چیزی که ما یافتیم آن است که این موضوع خیلی به ژنتیک فرد بستگی دارد و یک رژیم غذایی مناسب برای همه وجود ندارد».

در این مطالعه، تجزیه و تحلیل درباره چگونگی تاثیر چند رژیم غذایی متفاوت در بازه زمانی شش ماهه بر سلامتی حیوانات صورت گرفت. نتیجه این بود که یک رژیم غذایی مناسب برای همگان وجود ندارد و نمی‌شود نسخه‌ای کلی داد چرا که تاثیر یک رژیم در افراد مختلف متفاوت از یکدیگر است.

او می‌افزاید: «برای مثال، در رژیم غذایی ژاپنی که سوشی بخش مهمی از آن است به دلیل چربی پایین و امگا ۳ زیاد در برخی از حیوانات شاهد کاهش کلسترول و فشار خون بودیم اما در برخی از حیوانات به دلیل خصوصیات ژنتیک متفاوت این رژیم به کبد و سایر اندام‌ها آسیب رساند. در رژیم امریکایی نیز با کربوهیدرات و اسیدهای چرب بالا برخی از حیوانات چاق شدند در حالی که در برخی دیگر به جز افزایش چربی کبد تغییر محسوسی مشاهده نشد. در باره رژیم مدیترانه‌ای نیز که در آن روغن زیتون و سبزیجات وجود داشت برخی از حیوانات وضعیت سالم‌تری پیدا کردند در حالی که طیفی دیگر با افزایش وزن مواجه شدند».




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
1396/11/28

روزنامه «دیلی میل» در این‌باره می‌نویسد: دانشمندان دریافته‌اند که کاهش وزن می‌تواند با توجه به ژن‌های مختلف متفاوت باشد. دانشمندان به حیوانات رژیم‌های غذایی‌ای را داده‌اند که عموما انسان‌ها از آن استفاده می‌کنند؛ داده‌ها نشان دادند که با توجه به «دی ان ای» متفاوت، نتایج گوناگونی به دست آمدند؛ برخی از حیوانات چاق‌تر شدند و برخی دیگر سالم‌تر. در میان حیواناتی که رژیم معمولی سالم مدیترانه‌ای را دریافت کرده بودند برخی شاهد بهبود فشار خون و سطح کلسترول بودند در حالی که دیگران براساس ژنتیک خاص خود اضافه وزن داشتند. هم‌چنین برخی از حیوانات نشان دادند که در صورت مصرف یک رژیم با پروتئین بالا و کربوهیدرات پایین سالم‌تر شده بودند در حالی که گروهی دیگر دچار اضافه وزن و آسیب‌های کبدی شدند. همین امر برای آن گروهی که با رژیم غذایی ژاپنی تغذیه شدند نیز صدق می‌کرد. در جوامع انسانی معمولا سوشی خورده می‌شود آن هم بخاطر چربی پایین و امگا ۳ بالا تا به سلامتی کمک شود.

«ویلیام برینگتون» محقق از کالج پزشکی تگزاس ای اند ام می‌گوید: «هدف من مطالعه درباره یافتن رژیم مطلوب بود. من می‌خواستم رژیم غذایی مطلوب را تا جایی که ممکن است نزدیک به رژیم‌های غذایی محبوب پیدا کنم اما واقعا چیزی که ما یافتیم آن است که این موضوع خیلی به ژنتیک فرد بستگی دارد و یک رژیم غذایی مناسب برای همه وجود ندارد».




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
شنبه 21 بهمن 1396

حتماً دقت کرده‌اید خیلی وقت‌ها اولین قدم در برنامه‌های کاهش وزن شخصی و غیراصولی حذف برنج است چون فکر می‌کنیم برنج چاق می‌کند؛ اما این جمله کاملا غلط است. برنج هیچ استعداد بالقوه‌ای در چاق کردن ما ندارد. شاید حالا با خود بگویید پس چرا ما با حذف برنج لاغر می‌شویم؟ علت آن است که شما در رژیم غذایی خود کالری کمتری دریافت کرده‌اید. حالا شما این کاهش کالری را به قیمت حذف برنج و محتوای بالای ویتامین‌ها و خواص آن به دست آورده‌اید. حرف ما این است: انتخاب‌های دیگری هم برای کاهش کالری دریافتی وجود دارد. مثل حذف روغن‌ها و سس‌ها، آب‌نبات و شکلات و میان وعده‌های چرب و شیرین.

آب

در اینکه آب حیاتی‌ترین مایع مورد نیاز بدن است هیچ شکی نیست. خواص و فواید آب برای سلامتی هم که بسیارند؛ اما آب خوردن لاغر می‌کند؟ این جمله شاید تا حدودی درست باشد اما کامل نیست. بهتر است این‌طور بگوییم: اگر آبی که می‌نوشیم جایگزین مصرف سایر نوشیدنی‌ها قندی و پُرکالری باشد و نیز حجم غذای دریافتی روزانه ما را تحت تأثیر قرار دهد، بله درست است، لاغر می‌کند؛ اما اضافه کردن آب به رژیم غذایی کنونی بدون هیچ‌گونه تغییر دیگر هیچ تغییری در اعداد و ارقام روی ترازوی هفتگی ما ایجاد نخواهد کرد.




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
1396/10/1

یکی دیگر از دیدگاه‌های اشتباه جامعه ما به تغذیه، عدم اعتماد به قهوه است! حالا ما هرچه از خوبی‌های قهوه هم بگوییم گوش کسی بدهکار نیست! قهوه، اگر به اندازه متعادل مصرف شود، یعنی چیزی حدود ۲ تا ۳ فنجان در روز، می‌تواند یکی از بهترین دوستان ما در حفظ سلامتی باشد. نقش آنتی‌اکسیدانی و محتوای بالای فیتوکمیکال‌ها در قهوه آن را به یک کاهنده خطر دیابت، سنگ صفرا، بیماری پارکینسون و حتی کاهنده خطر برخی از سرطان‌ها تبدیل کرده. از طرفی بهتر است قهوه را تلخ بنوشیم و این همه فواید آن را فدای شیرینی شکر نکنیم.

رژیم گرسنگی می‌گیرید؟

مهمانی‌ها یکی از قوی‌ترین محرک‌های اراده برای کاهش وزن است. کافی است یک روز در خانه شما را بزنند و یک کارت دعوت به عروسی برای خانواده شما بیاورند. همین یک حرکت! شروع رژیم گرسنگی است. گرسنگی دادن به خود با هدف لاغری یکی از پرطرفدارترین و البته کم‌دوام‌ترین رژیم‌های لاغری است. دقت کرده‌اید؟ وقتی که شما مطلقاً گرسنه می‌مانید به اولین چیزی که تمایل پیدا می‌کنید شیرینی و شکلات است؛ و این همان ضربه‌های شکست رژیم غذایی است. ممکن است طی چند روز کاهش وزن جدی را در خود ببینید اما این چیزی جز دفع آب و قند از بدن نیست؛ که ظرف چند روز بعد از کنار گذاشتن رژیم همه وزن از دست رفته بر می‌گردد؛ و گاه حتی بیشتر از آنچه کم کرده‌اید. در حقیقت ذخایر چربی شما دست‌نخورده باقی می‌مانند.

پرخوری شبانه

یکی دیگر از شایع‌ترین اتفاقات در رژیم‌های گرسنگی افت قند خون و پرخوری شبانه است. در زمان افت قند خون و حمله به یخچال در نیمه شب هرچه می‌خورید خالصانه جذب بدن شما می‌شود. پس هرچه رشته‌اید پنبه شده. همین پرخوری شبانه کافی است تا ر




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
1396/9/30

در اینجا می‌خواهیم توجه شما را به چند خبر و حقیقت تغذیه‌ای جلب کنیم که حتی اگر قبلاً هم آن‌ها را شنیده باشید آن‌قدر مهم هستند که یادآوری آن‌ها بدون شک خالی از لطف نیست.

شام خوردن چاقتان نمی‌کند

دیگر زمان آن رسیده که این عقاید قدیمی را فراموش کنید. اینکه می‌گویید شام نمی‌خورم تا لاغر شوم. تا به حال هیچ قانون و برهان قوی درباره اینکه شام خوردن آدم را چاق می‌کند پیدا نشده است. تنها حقیقتی که وجود دارد این است که دریافت کالری اضافی و پُرخوری فرد را چاق می‌کند. بله درست است. برخی از افراد هستند که تمایل شدیدی به پرخوری در وعده شام دارند. برای آن‌ها شام چاق کننده است؛ اما در اینجا مقصر را وعده شام ندانید! مشکل این فرد پرخوری است. از طرفی غذا خوردن درست قبل از خواب توصیه نمی‌شود. نه به این خاطر که چاق کننده باشد، بلکه باعث ریفلاکس و برگشت اسید معده، سوزش سر دل، سوءهاضمه و دل درد می‌شود. پس سعی کنید به جای این طرز فکر غلط وعده شام خود را کم حجم و با فاصله از زمان خواب استفاده کنید.

رژیم‌های غذایی سخت و کوتاه مدت

بهتر است این‌طور بگوییم: چیزی که بسیار مهم‌تر از کاهش وزن است، حفظ وزن کاهش یافته است. مرحله حفظ وزن در ۶ ماه اول بعد از کاهش وزن سخت‌ترین و مهم‌ترین مرحله کاهش وزن است. همه ما در شروع یک برنامه کاهش وزن عزم جدی‌تری داریم. پس به راحتی تمام سختی‌های رژیم‌های دشوار غذایی را به جان می‌خریم. رژیم‌های غذایی بسیار کم کالری (رژیم‌هایی که کمتر از ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰ کیلوکالری انرژی دارند) در ابتدا باعث کاهش وزن جدی در فرد می‌شود؛ اما تداوم این رژیم خیلی کم است و فرد با کم کردن تنها چند کیلو رژیم را رها می‌کند. معمولاً حفظ این رژیم‌ها برای ۳ تا ۶ ماه خیلی سخت است اما اگر این رژیم‌ها برای ۳ تا ۶ ماه هم حفظ شود نتیجه‌ای که به دست خواهد آمد درست به اندازه‌ کاهش وزن طی ۳ تا ۶ ماه با یک رژیم کاهش متعادل خواهد بود.




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
1396/9/28

برای درمان چاقی و لاغر شدن می بایست تمرکز بر سلامتیتان باشد نه لاغر شدن. بجای تمرکز بر رژیم غذایی تمرکزتان بر تغییر سبک زندگی به شیوه ای جدید که سلامتی شما را بهبود بخشد و باعث حذف عاداتی که منجر به چاقی شما شده است شود، باشد. برای کاهش وزن شما باید کالری بیشتری از آنچه دریافت می کنید بسوزانید، برای رسیدن به این هدف شما می توانید با خوردن غذاهای سالم و کم کالری و افزایش تحرکتان کالری بیشتری از آنچه دریافت می کنید بسوزانید. بیاد داشته باشید که قدمهای کوچک و آهسته خیلی با ارزش اند و آنها را نادیده نگیرید، کاهش ۱۰ درصد از وزنتان می تواند روی سلامتی شما اثر داشته باشد. بیاد داشته باشید افرادیکه تغییرات در رژیم غذایی و سبک زندگی خود را به آهستگی انجام می دهند و به این تغییرات پایبند بیشتر از افراد دیگر شانس لاغر شدن دارند.

می شود از جراحی یا دارو برای لاغری استفاده کرد؟

در نوشته های پیشین به بیان مطالبی در مورد قرصهای لاغری پرداختیم. این قرصها و داروها عموما توانایی لاغر کردن شما بدون اینکه در زندگی خود تغییر ایجاد کنید را ندارند و در بیشتر مواقع هم سلامتی شما را بخطر می اندازند. در مورد جراحی هم نتیجه به همین این صورت است، چرا که حتی اگر شما جراحی یا لیپوساکشن انجام دهید و تغییری در عادات زندگی خود ایجاد ننمایید، بازهم دوباره چاق می شوید.




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
1396/9/26


اعتماد بنفس پایین، چاق بودن و یا اضافه وزن داشتن می تواند اعتماد بنفس شما را پایین بیاورد و شما را برای فرار از مشکلاتان به خوردن زیاد تشویق کند. همچنین شکستهای چندباره در رژیم غذایی و لاغری هم یکی از دلایل کاهش اعتماد بنفس و افتادن در دام چاقی است.
نگرانی های احساسی، مشکلات روحی روانی از جمله استرس، اضطراب یا بیماری هایی چون افسردگی می تواند باعث گرایش به پرخوری شود. بعضی از افراد برای آرام شدن و یا دوری از وظایف و مشکلات و یا فراموش مشکلات رو به پرخوری می آورند.
ضربه روحی، عوامل ناراحت کننده از جمله تجاوزجنسی ، جسمی ، روحی و یا از دست دادن والدین در دوران کودکی یا مشکلات زناشویی و خانوادگی می تواند محرکی برای پرخوری باشد.
الکل(یا آبجو) کالری بسیار بالایی دارد.
داروها و یا بیماریها، بعضی از بیماری ها و یا داروها می توانند چاق کننده باشند بیماریهایی از جمله، سندرم کوشینگ یا کم کاری تیروئید و دارو هایی مانند، داروهای ضدافسردگی و کورتیکواستروئیدها می توانند چاق کنند باشد.




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
1396/9/25

این روزها همه جا بحث از چاقی، اضافه وزن و لاغر شدن است، اما آیا تابحال فکر کرده‌اید، که شما واقعا چاق هستید یا نه و یا اینکه به رژیم غذایی و کم کردن مصرف غذا اصلا احتیاجی دارید. در این مطلب قصد داریم به معرفی چاقی، دلایل آن و راههایی برای درمان آن بپردازیم.

چاقی چیست؟

چاق بودن یعنی اینکه شما در بدن خود مقدار زیادی چربی دارید، که باعث بخطر افتادن سلامتی شما می شود. داشتن چربی زیاد در بدن می تواند باعث بیماریهایی از جمله، دیابت نوع ۲، بیماری قلبی، فشارخون بالا، آرتروز، سکته و … شود.

بهمین دلایل حتی اگر شما احساس بدی بخاطر چاقیتان ندارید، اما باز هم باید به فکر کاهش وزن کم باشید. درست است که تغییر عادات غذایی و افزایش تحرک سخت است، اما با برنامه ریزی مناسب شما می توانید این کار را انجام دهید.




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
1396/9/24

مطالبي كه به خوانندگان گرامي تقديم مي شود براي شناساندن عارضه چاقي كه هر روز شيوع بيشتري پيدا مي كند ، تنظيم و ارائه شده است . اين عارضه با وجود اينكه واقعاً يك بيماري نيست ، زمينه را براي بسياري از ناخوشي ها به ويژه اختلالات قلب و عروق و ديابت فراهم مي سازد چاقي يك بلا و آفت براي سلامتي و رفاه افراد است و خيلي زود ظرفيت كار و توانايي افراد را دچار نقصان مي نمايد با ارائه اين مطلب سعي كرديم تا چاقي و علل و عوارض آن را براي شما روشن كنيم اميدواريم بهره اي هر چند اندك از خواندن اين مطالب داشته باشيد




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
1396/9/23




پیوندهای روزانه
آمار وبلاگ
  • افراد آنلاین : 1
  • بازدید امروز : 8
  • بازدید دیروز : 9
  • بازدید این هفته : 19
  • بازدید این ماه : 74
  • بازدید امسال : 2507
  • بازدید کل : 2516
  • تعداد پست ها : 10
  • تعداد نظرات : 0
امکانات جانبی